selamat datang

SALAM

Perkongsian tulus ikhlas dari hati buat semua yang sudi menjenguk. Sekadar menambah pengetahuan untuk peringatan pada diri sendiri dan juga semua. Gilapkan ilmu yang ada, kongsi pandangan bersama untuk sama-sama membina hidup yang bahagia di dunia dan akhirat. Hulurkan pandangan anda secara peribadi untuk kebaikan bersama.

Thursday, August 30, 2012

~ Alkisah Bermula Ep 2 ~

Sambungan entry Alkisah Bermula Ep 1

Macam mana nak mulakan cerita entry yang kedua nie ye? Dah tak tahu nak mula dari mana sebab perjalanan cerita yang makan masa hampir 3 tahun. Lama kan. Tempoh tak tahu dan tempoh tahu. Inilah Ujian Allah Yang Maha Esa. Okeylah. Bila dah terperasan ada something wrong dalam perut saya still buat dunno je. Tak sakit. Kitaran bulan-bulan pun ok so saya rasa tak ada masalah kot. Cuti akhir sem 7 sebelum masa praktikal, ada satu malam saya meniarap atas katil sambil baca buku. Masa itulah saya rasa benda keras dalam perut. Say golek kanan saya golek kiri. Dalam kepala dah timbul tanda soal. TING TONG! apa benda nie? Tapi tak sampai 5 minit bila dah kembali dalam kedudukan baring normal, tanda soal itu hilang. Biarkan je. Tak ada masalah ape2 kot. 

Masa cuti ini jugakla badan saya naik mendadak gara2 berhenti makan PIL PATI HALIA yg saya pernah sebut sebelum nie. Ayat best my suami " MACAM TONG DRUM". Amboi sesuka sesuki hati my suami cakap mcm tu. Saya pun dengan penuh tekad akan cuba diet masa praktikal nnt. huhuhu. Semangat2. Dalam masa yg sama nak turunkan jugak perut saya yang membuncit nie. Hopefully berjaya. Maybe sebab saya gemuk dan berisi so perut saya pun tumpang membuncit sekali.So praktikal saya lalui dengan jayanya dan badan saya juga turun dan timbangan juga menggembirakan saya. Part paling best perut saya yang membuncit dan menonjol ini juga kembali flat. Means tak ada ape2 masalahla kan. Saya harunginya dengan tenang. Huhuhu..

Ceritanya panjang lagi so saya cut dulu. Nanti sambung balik. Sikit2 lama2 jadi bukit. TATA TITI TUTU

No comments:

Post a Comment