selamat datang

SALAM

Perkongsian tulus ikhlas dari hati buat semua yang sudi menjenguk. Sekadar menambah pengetahuan untuk peringatan pada diri sendiri dan juga semua. Gilapkan ilmu yang ada, kongsi pandangan bersama untuk sama-sama membina hidup yang bahagia di dunia dan akhirat. Hulurkan pandangan anda secara peribadi untuk kebaikan bersama.

Friday, May 1, 2009

..bila aku berkata...

Dah lama tak coretkan kata-kata dalam blog nie. Hari ini aku nak luangkan sedikit masa untuk aku berkata-kata.

"bila aku katakan aku sayangkan dia..itu bermakna..aku benar-benar sayangkan dia..dan sampai bila-bila pun aku tetap sayangkan dia..walau apa pun yang telah dia lakukan"

Macam tak ada makna je kan ayat ni. Tapi maknanya besar bagi aku. Aku hanya nak menyatakan sayang aku pada orang yang aku sayang. Ramai orang yang aku sayang. Family aku dah memang sah2 aku sayang. Kekasih hati? Sayang. Lagi? Agak2 siapa ya? Banyak juga orang yang aku sayang tapi aku tak pernah cuba untuk mengatakan aku sayang. Kadang-kadang orang yang aku sayang ni tahu ke tidak sebenarnya aku sayang kat mereka. Aku rasa mereka tak tahu kot. Disebabkan aku sayang kat mereka, banyak kali aku pendam sedih di hati. Sebabnya? Aku sayang mereka-mereka ni. Tapi mereka tak tahu yang aku sayang mereka. Macam manalah agaknya hendak aku katakan yang aku sayang mereka. Ada sape2 nak bagi cadangan? Kadang-kadang aku fikir, biarlah aku korbankan rasa sayang ni walaupun aku memang sayang sangat2. Sedih juga bila tengok orang yang kita sayang dah tak sayangkan kita lagi. Tapi itu dah adat dunia agaknya. Nampaknya tak bolehlah aku nak pentingkan Love and belonging yang ada dalam diri aku ni. Sebab aku sayangkan orang. Tapi aku tak tahu orang sayangkan aku ke tak. Nampak macam tak sayang je. Tapi tak apalah. Asalkan aku sayang mereka-mereka ni.


1 comment:

  1. Itu yang biasa berlaku...Sebab itu sayang tak berdiri dengan sendiri. Dia mesti ingin juga disayangi.

    ReplyDelete