selamat datang

SALAM

Perkongsian tulus ikhlas dari hati buat semua yang sudi menjenguk. Sekadar menambah pengetahuan untuk peringatan pada diri sendiri dan juga semua. Gilapkan ilmu yang ada, kongsi pandangan bersama untuk sama-sama membina hidup yang bahagia di dunia dan akhirat. Hulurkan pandangan anda secara peribadi untuk kebaikan bersama.

Monday, April 13, 2009

~akhirnya~

aku petik kata-kata yang pernah diberikan kepadaku
"kadang-kadang kita perlu berlembut walaupun kita memang lembut. Jangan terlalu berfikir perkara yang kecil hingga menjadi besar. Kadang-kadang berfikir apa yang lebih perlu"

Ayat ini terlalu memberi makna kepada aku. Namun, hingga saat ini aku masih cuba untuk mengerti apakah makna yang ada di sebalik ayat yang diberikan. Aku cuba untuk fahami maksud yang tersirat dengan lebih mendalam. Dan kini, rasanya aku tahu. Seruan warkah telah bersahut. Akhirnya. Tamat sudah perjuangan aku. Tugas aku sudah selesai. Dan aku takkan mengganggu lagi. Aku selesa dengan apa yang berlaku sekarang. Aku bukakan lorong untuk melangkah pergi dan sukar untuk aku kembali. Aku sudah kembalikan hak yang sepatutnya bukan milik aku. Dan aku sudah tidak punya apa-apa hak lagi sama seperti dulu.

Aku akan jadi seperti aku yang dulu. Tiada lagi reaksi wajah tidak senang aku kira yang dilontarkan kepada aku. Aku kembalikan harta yang bukan milikku. Dan aku harap, tiada lagi aku dikaitkan dengan apa-apa. Aku sudah melakukan yang terbaik sepanjang aku menjaga harta ini. Dan sekarang, aku lepaskan ianya pergi kepada insan yang lebih berhak untuk menjaga harta ini. Aku sudah tidak mempunyai apa-apa tanggungjawab lagi. Aku serahkan semuanya kepada yang berhak. Harta ini bukan milikku dan kegembiraan harta ini bukan bersamaku.

"Bila yang tertulis untukku adalah yang terbaik untukmu, Kan ku jadikan kau kenangan yang terindah dalam hidupku"

Pergilah. Melangkahlah. Lebarkan sayapmu bersama insan yang lebih mengerti akan dirimu. Aku hanya akan menjadi satu kenangan buatmu. Benarkan aku melangkah pergi dan aku takkan menghalang kegembiraan ini. Aku hanya insan yang hina, melukut di tepi gantang. Dan mungkin benar, aku yang bermasalah. Namun, aku kira, ini yang terbaik untuk aku dan untuk semua. Hanya lafaz selamat tinggal mampu aku ungkapkan.

"SELAMAT TINGGAL"

1 comment:

  1. salam aina..ore rasa ore y tulis ayat tu kan...xsgka aina pk laks..itu hnya kata-kata smngt utk aina..lembut itu bukan bermaksud perwatakan...tpi bnda2 y lembut xperlu dikeraskan..cthnya..hal implisit..krn aina tllu bfikir wlupun hal itu blh difikirkan jln pyelesaiannya...mknanya bnda mudah fikirkan mudah..sbb ksian kat aina tu y ore tulis cmtu...bfikir bnda y utama dr y utama itu lbh baik...semoga diri aina tabah k..ore doakan..kata-kata itu hny kata2 smngt utk aina..tpi adakalanya pkra mudah perlu pk pyh pun ada jgk..tgok keadaan..ini kata-kata dr shbt..ore xlyk lagi utk nshtkan sapa2...ore kwn biasa2 jer dgn aida...sbb jns ore ni style kwn sama rata...aina pun saing ore..smoga kwn2 sumer gembira sokmo...lgpun kita nk abis sem dh ni..slmt hdpi ppriksaan..proposal siap dh ko..ambo x lgi ni..hehe..

    ReplyDelete