selamat datang

SALAM

Perkongsian tulus ikhlas dari hati buat semua yang sudi menjenguk. Sekadar menambah pengetahuan untuk peringatan pada diri sendiri dan juga semua. Gilapkan ilmu yang ada, kongsi pandangan bersama untuk sama-sama membina hidup yang bahagia di dunia dan akhirat. Hulurkan pandangan anda secara peribadi untuk kebaikan bersama.

Thursday, February 5, 2009

Ku tersentap..Mmg mantap

Haa, nak tahu knp aku pnya tajuk kali ni mcm tu? Nielah alkisahnya. Kelmarin, bt kali pertama aku masuk makmal Kaunseling Kelompok. Pada jangkaan aku, makmal ni akan seronok sama mcm makmal2 yg pernah aku lalui sebelum ni. Punyala smgt aku nk hadiri makmal kali ni. Sbb bg aku, mesti perjalanan makmal kali ni sama dgn makmal dinamika kelompok yg penah aku buat dulu. Masuk jer dlm makmal, aku mmg xdiam mulut. Dok bergurau ngan kwn aku, Faiz, Aida dan As. Bleh tahan jgkla aku ni bila tiba tang bergurau. Masa tu aku dh tahu aku pnya lect makmal utk kali nie. Bermulalah alkisahnya di mana aku tersentap dgn apa yg bakal aku lalui utk sesi makmal kali ni. Aduiiiiiii..lect aku mmg bleh tahan r. Xbleh jwb soalan dia, kena berdiri. Xleh jwb lg, angkat sebelah tangan dan begitulah seterusnya. Hati aku dh mula DUP DAP DUP DAP. Matilah aku kali ni. Dahla aku jenis xbleh jmpe org yg suka tekan2, marah2. Mmg aku takut sgt2. Tp lama2, bila dh diberi penerangan, bila dh tahu motifnya knp dia buat mcm tu, baru aku faham. Rupanya, cara yang dia gunakan adalah untuk kebaikan kami jugak. Klu x, yg rugi bkn lect kami, tp kami jgk. So, dia gunakanlah cara tu agar kami xmain2 dan serius utk blaja. Katanya, masa blaja kita blaja, masa main kita main. Dan harapan aku, agar aku bleh follow makmal kali ni dgn baik. Semoga dgn cara dan tnjuk ajar dari lect aku ni mampu jadikan aku seorg kaunselor yg baik. Bukan setakat dpt ijazah kelas pertama, tp jgk ada ilmu yg cukup didada. Yg plg penting, kemahiran sbg seorang kaunselor. Tnpa kemahiran, xke mananya seorng kaunselor. Apa2 pun, CAYORK.. utk diri aku sdri.

No comments:

Post a Comment